Türkçe Dil Etkinlikleri

TÜRKÇE DİL ETKİNLİKLERİ

Kurum olarak çocuğa okumanın eğlenceli ve kitapların zevkli olduğu duygusunu vermek, çocukla kitap arasında güçlü bir bağ yaratmayı amaçlıyoruz. Bu nedenle bir sınıfımızı masal ve drama atölyesi olarak düzenledik. Masal ve drama atölyesini dekore ederken çocukların kendilerini mutlu ve huzurlu hissetmelerini sağlayacak materyaller ve renkler tercih ettik.

Masal ve drama odasında çocuklar kitapları yerde ya da masada istedikleri gibi inceleyebilmektedirler. Öğretmen kitap okurken çocuklar ister koltukta ister masada ister yatarak dinleyebilmektedirler. Yaratıcı yazarlık, PC4 çocuklar için felsefe, yaratıcı drama gibi etkinlikler burada yapılmaktadır.

 

YARATICI YAZARLIK

Yaratıcı yazarlık Atölyesi’nde öykü, şiir, roman vb. türler, yaratıcı düşünme becerilerini destekleyen uygulamalarla ele alınır. Seçilen metin atölye çalışmasında yaratıcı drama, resim, fotoğraf, müzik, dans ve yaratıcı yazma çalışmalarıyla genişletilerek yeniden okunur.

Yaratıcı yazarlık atölyesi, çocukların yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme amacının yanı sıra “kendisine kitap okunmasını sevmeyen” çocukların okuma sürecinden keyif alıp kitaplara yakınlaşmasını sağlar. “kendisine kitap okunmasını seven” çocuklar ise metni kendi yorumlarıyla yeniden anlamlandırırlar. Diğer amaçlar ise aşağıda sıralanmıştır;

Duyularından istifade edebilme
Duyusal zeka artışı
Kendini ifade etme becerisi
Çevresine karşı farkındalık
Hayal gücünü keşfetme
Yaratıcılığın ortaya çıkması
Sözcük dağarcığını geliştirme
Kurgu yapma becerisi edinme
Gözlem yapma becerisi edinme
Sıra dışı fikirler üretme


YARATICI DRAMA

Kurum olarak çocuklarımızın kendini ifade etmeyi bilen, yaratıcı ve özgüveni yüksek bireyler olarak yetişmelerini arzu ediyoruz. Bunun içinde eğitim programımızda yaratıcı drama etkinliklerine mümkün olduğunca çok yer veriyoruz. Yaratıcı drama etkinliklerimiz masal ve drama atölyemizde gerçekleştirilmektedir. Yaratıcı Drama etkinlikleri 1. dönem okul müdürü Dr. Öğr. Üyesi Gülhan Köçer liderliğinde yapılacaktır. Okulumuzun tüm öğretmenleri eylül ayı itibari ile drama eğitimi alacaklardır. 2. dönem drama etkinlikleri sınıf öğretmenleri ve yardımcı öğretmenlerin liderliğinde yapılacaktır.

Neden yaratıcı drama?

Temel olarak kurallara dayanmayan yaratıcı drama etkinlikleri, çocukların kendi kararları ve yapmak istediklerini esas alır ve ortada bir başarı beklentisi de yoktur. Bu da çocukların özgürce kendi yaratıcılığını göstermesine olanak sağlar ve çocuklar diledikleri gibi bir üretim alanı bulurlar. Tüm bu özellikleri ile çocuklar için yaratıcı drama eğitimi onların gelişimi açısından şu kazanımları da beraberinde getirmektedir:

Sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini geliştirir,
Hayal gücünü geliştirir,
Merak ve keşif duygusunu güçlendirir,
Sosyal zekanın gelişimine katkı sağlar,
İşbirliğini öğretir,
Zaman kullanımını geliştirir,
Öz farkındalık yaratır,
Sosyalleşmelerini sağlar,
Sanatsal duyarlılık kazandırır,
Karar verme yetisini geliştirir,
Stres yönetimini öğretir,
Odaklanma süresini arttırır.
 

 

 

P4C ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE


Çocuklar için felsefe nedir?  Uygun bir metinden, bir öyküden, bir gazete haberinden ya da günlük yaşam deneyimlerinden hareket ederek çocukların diyalog kurmaları ve tartışmaları yoluyla kavramları inşa etmesi, okuduklarıyla kendi deneyimlerini birleştirerek değerlendirmeler yapmasıdır.

Süleyman Demirel üniversitesi kreş ve anaokulu olarak P4C programını uygulamamızın amacı, çocuklardaki merak duygusunu beslerken bunun yanında onların kendilerini ifade edebilme, çevresine karşı duyarlı olabilme, olaylara farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmelerine katkı sağlamaktır. Diğer amaçlar ise aşağıda sıralanmıştır;

 

Çocukların bağımsız düşünebilme becerilerini geliştirmek

Çocukların dil, konuşma ve tartışma becerilerini geliştirmek

Çocukların neden sonuç ilişkisi kurma becerilerini geliştirmek

Çocukların iyilik, adalet, doğruluk gibi kavramları keşfetmelerini sağlamak

Çocuklara eleştirel ve yaratıcı bakış açısı, akıl yürütme ve bağımsız düşünme becerisi kazandırmak

Çocukların yargıda bulunma ve karar verme becerilerini geliştirmek

Çocukların bol bol soru sormalarını, sordukları sorular üzerine sorgulama yapmalarını sağlamak